مقالات آموزشی

تمیز کردن صفحات نمایش

در حال حاضر هر خانواده دارای وسایل و لوازم مدرن است از جمله لپ‌تاپ، تلویزیون، آی‌پد، آیفون و سایر مواردی که دارای صفحه‌نمایش LED یا LCD هستند. اثر انگشت، گرد و غبار می توانند به صفحه نمایش های الکترونیکی نفوذ کنند. جدا از رگه های آزاردهنده ای که ممکن است ایجاد کند، اگر به درستی تمیز نشود، آسیب دائمی نیز روی صفحه نمایش شما ایجاد می کند.

خوشبختانه، پاک کننده های طبیعی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن گرد و غبار از روی صفحه نمایش خود بسازید. در ادامه به برخی از پاک کننده های طبیعی میپردازیم.

تمیز کردن صفحه نمایش یکی از اقدامات لازم برای زندگی روزمره مردم است که اگر تمیز کردن با شدت بالا صورت بگیرد باعث آسیب دیدن و کاهش راندمان صفحه نمایش میشود.تمیز کردن صفحات LCD  وLED  گوشی ، تلوزیون و لپ تاپ یکی از دغدغه  های اصلی بخصوص برای افرادی که فرزند کوچک دارند میباشد. از طرفی اگر این صفحات به درستی تمیز نشوند باعث آسیب جدی به صفحات LCD و LED و همین طور باقی ماندن آلودگی بر روی این صفحات میشود.

روش های تمیز کردن صفحات نمایش گوشی ، تلوزیون و لپ تاپ به روش خانگی :

  • روش های تمیز کردن صفحات نمایش به صورت خانگی هم قابل دسترس تر است و هم قیمت آن مناسب تر است پس میتوان ازالکل (ایزوپروپیل الکل) آب مقطر و هم چنین سرکه و آب مقطر به عنوان روش تمیز کردن خانگی صفحات نمایش استفاده کرد.
  • میتوان  از ترکیب جوش شیرین یا پودر بچه با آب با نسبت دو به یک برای تمیز کردن لکه های قهوه و نوشابه برای تمیز کردن صفحات نمایش استفاده کرد.

نکاتی برای تمیز کردن صفحات نمایش گوشی ، تلوزیون و لپ تاپ به روش خانگی :

  • سعی شود از دستمال کاغذی برای تمیز کردن صفحات نمایشی استفاده نشود زیرا بافت زمختی دارد و باعث صدمه دیدن و خراش صفحات نمایشی میشود .
  • هیچ گاه محلول پاک کننده را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش نپاشید زیرا ممکن است وارد صفحه شود و باعث خرابی و برق گرفتگی گردد.

  • برای پاک کردن صفحه نمایش مقداری از محلول پاک کننده را روی حوله میکروفیبر بپاشید و سپس با حوله صفحه نمایش را تمیز کنید.
  • برای پاک کردن کامل صفحه نمایش خود، از یک حرکت ملایم استفاده کنید. این حرکت را تکرار کنید تا صفحه نمایش شما کاملا تمیز شود.
  • همچنین از مواد شیمیایی یا محصولاتی  شامل آمونیاک، استون، تولوئن هرگز استفاده نکنید، زیرا این مواد با انحلال برخی مواد موجود در ساختار صفحه نمایش سبب تغییر رنگ، کدری و تخریب آن می شود.
  • صفحه نمایش خود را خاموش کنید تا هم به صفحه نمایش آن آسیبی نرسد و هم بتوانید آلودگی ها را به وضوح ببینید.
  • نباید از آب لوله کشی برای تمیز کردن صفحات LCD و LED استفاده کرد زیرا رسوبات ، گرد و غبار و خطوط رگه ای روی آن باقی می ماند.

منابع :

 

Liu, X., Chai, C., Yao, Q., Pang, W., Cao, X., & Shen, D. (2022, September). Design and simulation of manual screen cleaner. In International Conference on Mechanical Design and Simulation (MDS 2022) (Vol. 12261, pp. 1346-1354). SPIE.

www.tipsbulletin.com/homemade-screen-cleaner

www.homemadesimple.com/in-the-home/how-to-clean-computer-screen

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *